Sociaal Domein app
Eenvoudig communiceren, informeren en vacatures delen met cliënten en werkgevers. Met de door CompetenSYS ontwikkelde sociaal domein app, zetten gemeenten en werkbedrijven een volgende stap in hun dienstverlening.
Klaar voor de toekomst met een slim, modern en toegankelijke app
Onze Sociaal domein app: De voordelen
Hogere matchingskansen
De app sluit naadloos aan op bestaande systemen van de klant en gebruikt de beschikbare cliëntprofielen en vacatures in het CompetenSYS-diagnosesysteem optimaal. Cliënten zien in de app alle vacatures en baankansen die passen bij hun mogelijkheden. Klantmanagers kunnen ook zelf vacatures toevoegen en ‘pushen’ naar specifieke cliënten via de app. Matchen was nog nooit zo gericht en eenvoudig!
Veilig en AVG-proof
We investeerden volop in een app die 100% veilig is en de privacy garandeert. De aanmeldprocedure voor gebruikers is eenvoudig en AVG-proof. In tegenstelling tot andere apps is deze een op en top Hollands product. Alles draait in een gecertificeerde omgeving van Previder in Hengelo.
Snelle oplevering
De basis van deze app staat als een huis en de ontwikkellijnen zijn kort. Oplevering van de app is ongekend snel realiseerbaar: binnen 4 tot 5 weken na akkoord. Volledig op naam van en in huisstijl van de klant inclusief training van de gebruikers en ‘levenslange’ service op de techniek en het onderhoud.
Gespreide bereikbaarheid
Via de app is er vaker en laagdrempeliger contact. Om dit in behapbare banen te leiden is de app zo ontwikkeld, dat een achtervang goed in te richten is. In de vorm van bijvoorbeeld een team collega’s dat als centrale chatdienst of helpdesk fungeert en de eerste vragen beantwoordt en ‘afvangt’.
Eigen look & feel
De app is volledig ‘plug & play’ in huisstijl en op naam van de klant zichtbaar in de Play- en App-store. En daar eenvoudig te downloaden voor professionals van de gemeente/het werkbedrijf en de cliënten en werkgevers die zij uitnodigen voor ‘hun’ app. Er is ook een desktopversie van de Sociaal domein app beschikbaar.
Slim benutten capaciteit klantmanagers
Modernisering van de dienstverlening
Juist vanwege het gemak en de laagdrempeligheid in gebruik en contact, vergroot de app de autonomie en zelfredzaamheid van cliënten in het vinden van passende arbeid.
Voorzien in de behoeften die we horen via onze klanten, dichter bij de cliënt staan en deze meer in de lead zetten; dat is wat deze app doet. Hoe? Door het slimmer inzetten van de capaciteit van klantmanager en matchers en die dienstverlening te moderniseren.
De 3 kerntaken van de app
Informeren, communiceren & matchen
De drie kerntaken van deze app zijn informeren, communiceren en matchen. Deze bieden veel voordelen voor de 'gouden driehoek van het sociaal domein': gemeenten, cliënten én werkgevers. Verlaag de administratieve druk door cliënten laagdrempelig en gericht te informeren over bijvoorbeeld interessant events of betalingsdata. Door regelmatig te communiceren wordt het persoonlijk contact verdiept. Match daarnaast gericht via de app op vacatures per cliënt die het beste bij zijn of haar profiel passen. Werkgevers kunnen toegang gegeven worden tot anonieme selecties van matchprofielen uit het CompetenSYS-systeem. Hierdoor worden zij optimaal betrokken.
RSD Kromme Rijn Heuvelrug over gebruik van de app
De Regionale Sociale Dienst (RSD) Kromme Rijn Heuvelrug begeleidt onder andere inwoners van gemeenten Zeist/Bunnik/Wijk bij Duurstede/De Bilt en Utrechtse Heuvelrug naar passende arbeid. Patrick van den Berg, projectleider bij RSD Kromme Rijn Heuvelrug vertelt enthousiast: “Al jaren houd ik me bezig met innovatieve projecten vanuit de vraag ‘hoe doen we dingen slimmer en sneller?’
Geïnteresseerd in de app?
Heeft u vragen over onze CompetenSYS app voor het Sociaal Domein of wilt u dat wij u laten zien hoe krachtig de app in de praktijk werkt?
Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of bel / e-mail Kevin en plan een geheel vrijblijvende (online) demo.