Innovaties in ons diagnose- en matchingssysteem
Onze missie
Het is de missie van CompetenSYS om gemeenten, SW- en werkbedrijven te helpen hun cliënten nóg beter te leren kennen, waardoor ze sneller en gemakkelijker passende arbeid vinden. Dat is de reden waarom we bijvoorbeeld ons diagnose- en matchingssysteem continu ontwikkelen qua techniek, koppelingsmogelijkheden én inhoud.
We zoeken daarbij naar mogelijkheden voor minder registratie, efficiëntere rapportages en betere routes, zodat diagnoses moeiteloos perfect op maat zijn. Kortom, we zetten alles op alles om het werk van matchers en klantmanagers gemakkelijker te maken. Volgens onze klanten lukt dit zeker dankzij verschillende innovaties die we onlangs toevoegden aan ons systeem. Neem gerust contact op met ons over de toepassing van deze innovaties in jullie CompetenSYS diagnose- en matchingssysteem. We laten je hieronder zeven pareltjes zien: here we go!
1. Snel laaggeletterdheid toetsen en registreren
Met de ingebouwde Taalmeter van de Stichting Lezen & Schrijven toets en registreer je eenvoudig en snel eventuele laaggeletterdheid van cliënten.
2. Eenvoudiger sectoren en functies beheren
Met ons diagnose- en matchingssysteem scoor je cliënten aan de hand van uiteenlopende functies en sectoren. Voorheen scrolde je daarvoor door een lange lijst om je keuze te maken. Dankzij een hele nieuwe techniek is dit proces sterk vereenvoudigd. Je zoekt voortaan gericht op tekst van een functie of sector of tovert met een druk op de knop de top 25 veelvoorkomende functies tevoorschijn. Na het selecteren van de passende functies en sectoren zie je dankzij de ‘Labeltechniek’ in één oogopslag alle kansrijke sectoren en functies in de vorm van een label. Lange lijsten behoren daarmee tot het verleden, doordat de look & feel geheel vernieuwd is.
3. Koppeling met Sonar en Kandidaat-Verkenner Banenafspraak (KVB)
Dankzij onze innovatieve koppelingsmogelijkheden lezen gemeenten een diagnose vanuit CompetenSYS ook in UWV-systemen zoals Sonar en de Kandidaat verkenner banenafspraak. Gemeenten bepalen zelf voor welke cliënten en op welk moment ze dit doen. We ontvangen veel positieve reacties: het gebruik van de koppeling verloopt snel en probleemloos.
4. Eenduidige interpretatie van definities en vragen
Hoe eenduidiger matchers en klantmanagers omgaan met de definities en vragen in onze lijst, hoe eenduidiger de kwaliteit van de diagnoses. Om ze hierin te ondersteunen, verwerkten we het handboek heel slim in de vragenlijst zelf. Dus geen omslachtig naslagwerk dat je ernaast houdt, maar direct alle informatie per vraag in het scherm!
5. Afdrukversie klantportaal
Ons klantportaal ondersteunt cliënten al enkele jaren in hun eigen regie en bewustzijn. In dit portaal brengen ze namelijk zelf hun situatie, kansen, mogelijkheden en mogelijk belemmeringen in beeld. Belangrijke informatie voor het diagnosegesprek! Op verzoek van diverse klanten bouwden we een rapportagemogelijkheid in. Daarmee kunnen klantmanagers bijvoorbeeld voorafgaand aan zo’n gesprek deze gegevens als rapportage in PDF-formaat raadplegen of printen.
6. Factsheet VacatureMatch
Wil je als matcher met een druk op de knop in één oogopslag de kansen, mogelijkheden en eventuele belemmeringen en aandachtspunten van je cliënt zien? Dat is voortaan mogelijk met de factsheet VacatureMatch in ons systeem. Een handig en efficiënt hulpmiddel in de zoektocht naar passend werk.
7. Rapportage-assistent
Vlaggenschip van alle innovaties is de nieuwe rapportage-assistent! Hierover ontvingen we al veel reacties van hele blije klantmanagers. Want met deze rapportage-assistent is het beschrijven van de situatie en het advies (op de conclusiepagina) een koud kunstje! Met deze handige assistent zie je in één oogopslag je eerder ingevulde teksten en hergebruik je ze door er alleen maar op te klikken. Knippen en plakken is verleden tijd!