Bestandsanalyse uitbesteed bij Gemeente Gooise Meren; Ons cliëntenbestand professioneel op orde.
In professionele handen
De aanpak van CompetenSYS zit goed in elkaar en de professionele backoffice had alle touwtjes in handen. Ik voelde me zeker ontzorgd op veel vlakken en ben ook erg te spreken over de begeleiding voor- en achteraf vanuit het management van CompetenSYS. Onze capaciteit is nu weer op orde en deze ‘inhaalslag’ droeg zeker bij aan het nog prettiger werken met het systeem.”
Samen sparren en leren
“Wat we ons vooraf niet realiseerden, is dat uitbesteden niet betekent dat we zelf niks hoefden te doen. Een aantal klantmanagers waren nauw betrokken bij het regelen van spreekkamers en het verlenen van toegang in ons gebouw. Het meest ideale zou zijn als de backoffice van CompetenSYS in ons gebouw zat. Sommige cliënten belden toch met ons in plaats van met de backoffice. De nauwe samenwerking maakte het sparren wel prettig. Sommige diagnoseadviezen zagen onze klantmanagers op onderdelen graag aangepast en in goed overleg was dit geen probleem. CompetenSYS respecteert de eindregie van onze klantmanagers.”
Ruimte voor verder ontwikkelen
“Dat onze basis mede door de bestandsanalyse op orde is, schept ruimte voor verdere ontwikkeling. We zijn vertrouwd geraakt met het systeem en hebben de diagnosetool omarmd. De vragenlijst is helder, het plan van aanpak dat eruit rolt is prettig en helpt bij het nauwkeurig bepalen van het vervolgtraject. Ons proces is nu zo ingericht dat we iedere nieuwe cliënt die bijstand aanvraagt binnen zeven dagen spreken voor een intake en diagnose. Het verwerken van de managementinformatie uit het systeem is voor ons een vervolgstap, evenals het omgaan met de matchingtool die we onlangs aanschaften. Kortom, vanuit de bestandsanalyse bouwen we weer verder aan het zo goed mogelijk begeleiden van onze cliënten naar passend werk.”
“Vanuit de bestandsanalyse bouwen we weer verder aan het zo goed mogelijk begeleiden van onze cliënten naar passend werk.”
Maarten Beckx - Gemeente Gooise Meren
Meer klantcases

Realisatie Tozo-OndernemersScan met RSD KRH
In twee maanden tijd 20.000 mails en 18.000 telefoontjes beantwoorden en pakweg 9.000 aanvragen verwerken van een hele nieuwe doelgroep in nood: ondernemers voor de Tozo-regeling. Dat overkwam de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD KRH) in maart 2020 en natuurlijk vele andere gemeenten.
Lees meer
Samen aan de juiste knoppen draaien
Doelgerichter en meer samen met cliënten toewerken naar die voor hen passende plek op de arbeidsmarkt. Samen aan de juiste knoppen draaien. Wat is daarvoor nodig? In elk geval scherp inzicht in je cliëntenbestand voor de juiste aanpak. Zo luidde ook de bestuursopdracht aan de afdeling werk en inkomen van de gemeente Renkum.
Lees meer
Digitaal handen ineen voor cliënten regio Parkstad
In de regio Parkstad in Zuid Limburg slaan gemeenten hun handen ineen om hun cliënten naar passend werk te begeleiden. Letterlijk kan dat nu niet, dus dan maar digitaal. In een op maat gebouwde omgeving, speciaal voor de ambitie van deze gemeenten, worden bemiddelbare en werkfitte cliënten gemeente-overstijgend gematcht met passende vacatures. Uniek in Nederland!
Lees meer