info@competensys.nl
+31 (0)53 - 30 30 217
Park Phi, Zuiderval 62-4 7543 EZ Enschede

Nieuw! De CompetenSYS app

Informeren, communiceren en matchen. Dat zijn de sleutelwoorden van de nieuwe CompetenSYS app: vanaf september beschikbaar voor alle geïnteresseerde gemeenten in Nederland. Met de ontwikkeling van deze innovatieve app voorzien we in de behoefte die we horen via onze klanten; namelijk om de capaciteit van klantmanagers en matchers ‘slimmer’ in te zetten en hun dienstverlening te moderniseren en digitaliseren. De app sluit naadloos aan op gemeentelijke processen en is optimaal geïntegreerd in bestaande systemen.

Meer autonomie en zelfredzaamheid cliënt

CompetenSYS staat voor de combinatie van mens en systeem: diagnoses gebaseerd op ervaring van klantmanagers én de objectieve kennis via moderne systemen. De afgelopen maanden investeerden we flink in de ontwikkeling van de CompetenSYS app. Daarmee helpen we gemeenten en hun cliënten weer een stap verder. Vanwege het gemak en de laagdrempeligheid in gebruik en contact, vergroot de app de autonomie en zelfredzaamheid van cliënten in het vinden van passende arbeid. Of het nu gaat om regulier werk, arbeid in het kader van de Banenafspraak, proefplaatsingen, werkervaringsplaatsen, vrijwilligerswerk of duale trajecten. De app maakt het met een viertal unieke voordelen voor alle betrokken partijen eenvoudiger om gezamenlijke doelen te bereiken.

Gemakkelijker informeren

Ten eerste gaat het informeren gemakkelijker via de app. De cliënt is sneller en beter geïnformeerd over bijvoorbeeld betalingsdata, doorlooptijd trajecten, aankomende events met de gemeente/werkgevers, openingstijden en de coronamaatregelen. Deze manier van informeren verlaagt de administratieve taken van gemeenten.

Regelmatiger communiceren

Ten tweede verbetert de app de communicatie met de cliënt, omdat er regelmatiger kort contact is. Op een laagdrempelige manier intensiveert de klantmanager via de app het contact. Het is dus geen vervanging van maar een toevoeging op en verdieping van het overige, persoonlijke contact met de cliënt.

Gerichter matchen

Als derde voordeel is het gerichter matchen met deze app eenvoudiger. De diagnose van de cliënt bepaalt welke vacatures hij ziet in de app. Dat zijn dus alle vacatures die matchen met het cliëntprofiel in CompetenSYS. En dat profiel gaat uit van alle mogelijkheden van de cliënt, waardoor het vacatureaanbod optimaal is. Via een messengerfunctie á la Whatsapp kunnen cliënten direct reageren op voorgestelde vacatures en baankansen. Afhankelijk van wat er past bij een cliënt, kun je in de app bepaalde modules aan- of uitzetten.

Betrokken werkgevers

Tot slot het vierde voordeel: via de app is het mogelijk om werkgevers te betrekken en beter te bedienen. Als je ze toegang geeft tot de appomgeving, kunnen ze hier vervolgens (bijvoorbeeld in het kader van SROI en Banenafspraak) zoeken in selecties van anonieme matchprofielen uit het bronsysteem van CompetenSYS. Deze geselecteerde profielen stel je als professional van de gemeente op, uiteraard binnen de richtlijnen van de AVG. Gegevens zijn dus niet tot personen te herleiden.

App beschikbaar in september

Vanaf september is de app beschikbaar voor CompetenSYS klanten. Overige gemeenten kunnen ook van de app gebruik maken. Daarbij is er ook een desktopversie beschikbaar.

Meer weten? Bel voor meer informatie met Kevin Biemans.

Bel direct