info@competensys.nl
+31 (0)53 - 30 30 217
Park Phi, Zuiderval 62-4 7543 EZ Enschede

De CompetenSYS app!

Informeren, communiceren en matchen. Dat zijn de sleutelwoorden van de nieuwe CompetenSYS app: vanaf september beschikbaar voor alle geïnteresseerde gemeenten in Nederland. Met de ontwikkeling van deze innovatieve app voorzien we in de behoefte die we horen via onze klanten; namelijk om de capaciteit van klantmanagers en matchers ‘slimmer’ in te zetten en hun dienstverlening te moderniseren en digitaliseren. De app sluit naadloos aan op gemeentelijke processen en is optimaal geïntegreerd in bestaande systemen.

Drie kerntaken van de app

CompetenSYS staat voor de combinatie van mens en systeem: diagnoses gebaseerd op ervaring van klantmanagers én de objectieve kennis via moderne systemen. De afgelopen periode investeerden we flink in de ontwikkeling van de CompetenSYS app, beschikbaar voor alle geïnteresseerde gemeenten en werkbedrijven in Nederland. Informeren, communiceren en matchen zijn de drie kerntaken van deze app, waarmee we voorzien in de behoefte die we horen via onze klanten; namelijk om de capaciteit van klantmanagers en matchers ‘slimmer’ in te zetten en hun dienstverlening te moderniseren en digitaliseren. Vanwege het gemak en de laagdrempeligheid in gebruik en contact, vergroot de app de autonomie en zelfredzaamheid van cliënten in het vinden van passende arbeid. Of het nu gaat om regulier werk, arbeid in het kader van de Banenafspraak, proefplaatsingen, werkervaringsplaatsen, vrijwilligerswerk of duale trajecten.

Gemakkelijker informeren

Ten eerste gaat informeren gemakkelijker via de app. Chatten en appen heeft voor velen tegenwoordig de voorkeur boven mailen, bellen of een brief schrijven. De cliënt is via de app sneller en beter geïnformeerd over bijvoorbeeld betalingsdata, de doorlooptijd van trajecten, aankomende events van de gemeente/werkgevers, openingstijden en de coronamaatregelen. Deze manier van informeren verlaagt bijvoorbeeld ook het aantal telefoontjes en daarmee de administratieve druk op gemeenten.

Regelmatiger communiceren

Ten tweede verbetert de app de communicatie met de cliënt, omdat er regelmatiger kort contact is. Op een laagdrempelige manier intensiveert de klantmanager gemakkelijk het contact via de app. Dit is overigens geen vervanging van maar een toevoeging op en verdieping van het overige, persoonlijke contact met de cliënt.

Gerichter matchen

Ten derde is het gerichter matchen met de app eenvoudiger. De diagnose van de cliënt bepaalt de vacatures en baankansen die hij ziet in de app: alles wat matcht met het betreffende cliëntprofiel in CompetenSYS. Dat profiel gaat altijd uit van mogelijkheden, waardoor het aanbod optimaal is. Via een ‘messengerfunctie’ á la WhatsApp reageren cliënten direct op voorgestelde vacatures en baankansen.

Betrokken werkgevers

Gerichter matchen via deze app levert een extra bonus op! Het is namelijk eenvoudig om via de app werkgevers te betrekken en beter te bedienen. Geef ze gericht toegang en vervolgens zoeken ze, bijvoorbeeld in het kader van SROI en Banenafspraak, in selecties van volledig anonieme matchprofielen uit het bronsysteem van CompetenSYS. Deze geselecteerde profielen stellen de professionals van de gemeente op, uiteraard binnen de richtlijnen van de AVG.

App vanaf nu beschikbaar

De app is beschikbaar voor CompetenSYS-klanten en alle andere geïnteresseerde gemeenten en werkbedrijven. Lees hier meer informatie over de app.

Bel voor meer informatie of een vrijblijvende demo met Kevin Biemans.

Bel direct